19.08.2011
Artikel

Viden på spil (5:5)

Af Pernille Siegumfeldt
CHEFEN:
“Med Anders har vi fået adgang til et nyt kundesegment, og vi har fået tilført nye både kreative og tekniske kompetencer til virksomheden”.

Palle Nørmark, CEO og stifter af GreatHouse Film
“Anders kom ind i GreatHouse midt i en orkan. Vi havde pitchet på et hav af opgaver, og helt uventet gik alt igennem. Han bevarer både humoren og roen, også når projektperioden er på sit allerhøjeste. Og så kan han kommunikere med høj og lav på en dejligt utvungen facon, hvilket er helt afgørende i en lille virksomhed, hvor vi den ene dag sidder og planlægger en reklamekampagne med cheferne i Hummel og Diesel og den næste forhandler om at lave en række børneprogrammer til DR.

Det særlige ved Anders er, at han både teknisk og kreativt leverer en meget høj kvalitet, og det hænger uden tvivl sammen med hans akademiske baggrund. At kunne kombinere så mange færdigheder, som Anders kan, er en kæmpe fordel i vores branche. En god produktionsleder skal kunne samarbejde på tværs af mange fagområder for at skabe gode resultater.

Med Anders har vi fået adgang til et nyt kundesegment, vi har fået tilført nye tekniske og kreative kompetencer til virksomheden – og vi har over for kunderne cementeret, at vi er dybt professionelle i alle faser af vores filmproduktion”.

HUMANISTEN:

“GreatHouse havde brug for en rutineret bagstopper, der kender forretningsgangene i et produktionsselskab. Jeg kunne samtidig tilføre virksomheden en ny erfaring inden for lyd, strategi og ledelse”.

Anders Klindt Lauridsen, production manager, GreatHouse Film
“GreatHouse Film fik til opgave at lave en bannerkampagne for en stor virksomhed. En opgave, de ikke selv havde den fornødne grafiske ekspertise til at løse. Jeg skulle koordinere og afslutte projektet, som havde en freelancer løst tilknyttet, men på grund af en presset deadline endte jeg med at lave noget grafik selv.

GreatHouse havde på samme tid brug for en rutineret bagstopper, der kender forretningsgangene i et produktionsselskab. Jeg kunne oveni tilføre virksomheden en ny erfaring, fx inden for lyd, strategi og ledelse. Det giver de kreative chefer i GreatHouse mere tid til at udvikle nye projekter. I perioder agerer jeg både tekniker, produktionsleder og logistiker. Jeg ryster ikke på hånden, hverken når jeg skal ringe til en direktør eller en lagermedarbejder. Jeg bringer mit eget store netværk med ind i selskabet, jeg kommunikerer klart, overholder deadlines og deler også på andre punkter dyder og forretningsetik med folkene bag GreatHouse. Jeg har fået en platform her, hvor jeg med tiden også kan forme mine egne projekter”.